Marketing

Mit jelent számunkra a marketing?

Az alábbiakban betekintést adunk a munkafolyamatainkba, a felhasznált eszközökbe és pár olyan dologba, amiről a cégek általában nem beszélnek. #transzparencia #feelgood #szeretjukamitcsinalunk

Mérhető és szerethető marketing

Minden együttműködést egy alapos felmérés előz meg. Mire bármilyen organikus vagy fizetett eszközt bevetnénk, már pontosan tudjuk, hogy Neked mik az üzleti céljaid, ezekhez milyen teljesítménymutatóknak kell megfelelni, és feltételezhetően ki a célcsoport. 

A jó együttműködéshez viszont szükséges, hogy üzletileg megfogható és leírható elképzelésed legyen a céljaidról. Erre alább találsz egy rossz és egy jó példát.

Rossz példa: “Itt van 150.000 forint, költsétek el légyszi, legyen vásárlás a webshopban.”

Jó példa: “Itt van 150.000 forint. Szeretném, ha a webshopom szezonális termékeinél elérnétek 20% értékesítési növekményt egy hónap alatt.” 

Természetesen azért vagyunk, hogy segítsünk. Vannak olyan iparágak, ahol kevésbé mozgunk otthonosan, és az üzleti teljesítményt önállóan nem tudjuk hitelesen felmérni, ezért nem árt, ha megosztod velünk a tapasztalataidat. 

A folyamat általában így néz ki: 

  1. Igényfelmérés
  2. Auditálás
  3. Tervezés
  4. Szöveges és vizuális anyagok legyártása
  5. Mérési pontok tervezése és bekötése
  6. Organikus eléréshez SEO optimalizáljuk a weboldalad (+ Search Console indexelési beállítások felülvizsgálata)
  7. Fizetett hirdetések esetén vállalkozáskezelők/hirdetéskezelők létrehozása és beállítása
  8. Kampány futtatása
  9. Visszamérés és elemzés
  10. Fogyasztható riportot biztosítunk számodra, amiből bullshit-mentesen látod az összes teljesítménymutató (KPI) alakulását akár napi frissítésben
 

Érdekességek és egyéb tudnivalók

Kattints a lenyíló lehetőségekre, amikben tematikusan összeszedtünk pár fontos vagy épp érdekes tudnivalót. 

Ez függ attól, hogy: 

  • mire van szükséged pontosan, mik a céljaid
  • milyen hosszú a várható együttműködés 
  • milyen eszközökkel, anyagokkal, online felületekkel, meglévő forgalommal / követői bázissal rendelkezel
  • milyen általános megítélése van a márkádnak/termékednek/szolgáltatásodnak 
  • mennyire szűk piacra célzol
  • ki a célcsoportod (demográfia, b2c/b2b, érdeklődési körök, egyéb)
  • validált termékkel/szolgáltatással rendelkezel-e
  • mennyi aktív versenytársad van (ez a legtöbb hirdetési rendszerben magasabb költséget jelent)

Tapasztalataink szerint az együttműködés megkezdésétől átlagosan 2-4 héten belül el tud indulni egy alaposan átgondolt, jól megtervezett folyamat. Nyilván egyszerűbb megbízások és/vagy pörgős kommunikáció esetén ez akár lényegesen kevesebb is lehet. 

Aminek nagyon örülünk, ha van az ügyfélnek:

  • Arculati kézikönyv (brand book, playbook, mood board)
  • Vektoros logó és logó-variánsok
  • Határozott elképzelés és konkrét üzleti cél

Ezeket természetesen mi is szívesen elkészítjük, de az várhatóan 1-2 héttel kitolja az együttműködés becsült hosszát.

Akkor tudunk eredményesen dolgozni, ha Te is segíted a munkánkat. Mi pontosan tudjuk, hogy a digitális térben hogyan lehet forgalmat növelni, eladást ösztönözni, új márkát bevezetni, ellenben nem értünk a betonfúráshoz és a sajtkészítéshez sem. Minden ügyfelünknek, így Neked is megvan a saját szakterületed, amiben nem szeretnénk okosabbak lenni. Egy ilyen együttműködés megkövetel több alkalmat, amikor mélységeiben tudunk beszélni a vállalkozásodról, a céljaidról, a meglévő platformjaidról, eszközeidről, vásárlóidról, vagy bármiről ami fontos lehet. 

Amennyiben rendelkezel weboldallal, közösségi profilokkal, bekötött mérési platformokkal, úgy ezeket indokolt megosztani velünk.  

Nagyképűség lenne azt állítani, hogy “szinte mindent”? A digitális térben azt szeretjük a legjobban, hogy valamilyen szinten minden mindennel összefügg, kapcsolatban van. Minden felhasználónak van egy lábnyoma, ami jellemzően ún. sütikben (cookie) tárolódik, ez pedig segít a pontos mérések kivitelezésében. 

Amit és amivel mérünk:

  • Google Tag Manager – minden esemény alapú interakciót a weboldaladon (kattintás, görgetés, űrlap kitöltés, stb.) 
  • Google Analytics – minden forgalmi adatot  mérünk, például.: 150 felhasználó jött Facebookról, átlagosan 3 perc 23 másodpercet töltöttek a weboldaladon, erről az aloldalról amarra az aloldalra kattintottak át. Emellett az összes demográfiai és e-kereskedelmi adatot is ebben tudjuk mérni legjobban
  • Hotjar – a felhasználói viselkedés mintázatait vizsgáljuk vele a weboldaladon, mintha egy kamerafelvételt néznénk egy valódi felhasználó viselkedéséről az oldaladon
  • Google Search Console – milyen kereső kifejezésekre hozta elő a Google kereső a weboldalad, hányan kattintottak a weboldalra az adott kereső kifejezés kapcsán
  • Google Speed – weboldalad betöltési sebességét vizsgáljuk asztali és mobilnézetben (keresőoptimalizálás szempontjából ez nélkülözhetetlen)
  • Firebase + Google Data Studio – mobil alkalmazásod forgalma
  • Facebook Business Manager + Facebook Pixel – a Facebook oldaladon belüli és a facebook kampányaidból a weboldaladra áramló felhasználókat mérjük
 
+ az explicit hirdetési felületek, amikről egy füllel lejjebb tájékozódhatsz.

Csak olyan hirdetéseket építünk és kezelünk, amikben komfortosan érezzük magunkat, rendelkezünk kellő szaktudással és tapasztalattal. Ez nem zárja ki, hogy igény esetén másba is belekóstoljunk, de ilyen esetekben megengedőbbek vagyunk az árképzésünkben.

Milyen platformokkal vagyunk közös nevezőn?

  • Facebook Ads – ebben lényegében bármilyen kampánycél, közönségállítás, multivariánsos tesztelés, standard forgalomterelés, a legújabb módszerek és módszertanok naprakészen. Érdekesség, hogy a Facebook Ads-hez tartoznak a Whatsapp és Instagram platformok is, így ezekben is tudunk hirdetni
  • Google Ads – kulcsszókutatás, márkázott és márkázatlan keresőhirdetések, display hirdetések, YouTube hirdetéskezelés 
  • LinkedIn Advertising – LinkedIn hirdetésekhez (főleg B2B szegmens alapú célzáshoz)
  • ProductHunt – innovatív termékek/szolgáltatások nemzetközi bevezetéséhez és szoftveres/hardveres termékek esetén korai felhasználók gyűjtéséhez
  • Mailchimp – organikus EDM (direct mail) kampányokhoz a vásárlók/felhasználók megszerzésére, megtartására, újraaktiválására

Amiket szeretünk, ismerünk és használunk: 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Reddit
  • Medium
  • Quora
  • Twitter
  • Discord
  • Weboldalak, blogok, webshopok 
  • Chatbotok
  • Email

Röviden: igen. Abban az esetben, ha nemzetközi szinten kizárólag angol a márkád kommunikációs nyelve, úgy nem okoz gondot. Folyékonyan írunk és beszélünk angolul, több szaklapban és online médiumban publikáltunk magyarul és angolul is. 

Vannak ugyanakkor jelentős területi eltérések jogi szabályozásban, várható költésekben, kulturából fakadó viselkedési mintázatokban. Az USA-ban például utcára vagy akár keresetre is lehet szűkíteni egy Facebook hirdetést. Braziliának saját GDPR rendelkezése van. Itt ez tiltott, amott az tiltott. Éppen ezért nemzetközi szintre kiterjesztett együttműködésnél minden esetben utána kell néznünk a jogi háttérnek és a területre jellemző marketinges “jó tudni” információknak. 

Minden általunk, de a Te vállalkozásodnak készített szöveges és vizuális tartalom, valamint az összes céges felületed, mérési platformod tulajdonjogával és szellemi tulajdonjogával Te rendelkezel. 

Az esetleges iparági vagy foglalkozáson belüli jogszáblyok (pl.: gyógyszeripari hirdetések) együttműködésünkön belüli megszegéséért nem tudunk felelősséget vállalni. Ebben a legtöbb esetben Rád hagyatkozunk.  

Design Flow digitális ügynöksége.